Nu kommer VisAlfa version 5 - Ett verktyg som är ännu bättre anpassat till dokumentplanerarnas behov

Användarträffen i september gav oss förutsättningarna: Gör det ännu enklare och effektivare att arbeta med processbaserad informationsredovisning.

Sedan dess har vi arbetat med att utarbeta den nya versionen, den som ska tillfredsställa de önskemål som kom fram under användarträffen.

Vi är nu klara med den nya versionen, och den finns för leverans.

Vad är det då som är nytt? Ja, i första hand handlar det om speciellt utvalda förbättringar för att göra arbetet enklare och effektivare.

Några exempel:

Sök- och utskriftsfunktioner
I den tabellorienterade dokumenthanteringsplanen introduceras nya avancerade sökfunktioner liknande dem i Excel.

Utskriftsfunktionerna för Diagram och Sidotext utökas med likadana funktioner för Klassificeringsstruktur och Dokumentplanetabell.

Automatnumrering av processerna i enlighet med Riksarkivets föreskrifter
Processerna numreras automatiskt allt eftersom de läggs in i processdiagrammen. Nummerdelen av processnamnet blåmarkeras inte, så det blir enkelt att namnge proessen. Denna funktion är arbetsbesparande och bidrar till att numreringen blir korrekt.



Uppdatering av hanteringsanvisningar enligt särskild meny
Om man på en arbetsplats har kommit överens om en gemensam och standardiserad benämning av hanteringsanvisningarna så kan man lägga in dem i en rullgardinsmeny som blir gemensam för alla på arbetsplatsen som arbetar med dokumentplanering.

Möjlighet att dela upp ikonen för handlingsslag på flera delar
Uppdelningen gör det möjligt att lättare kunna knyta de ingående handlingstyperna till den aktivitet där de skapas.

Nytt anmärkningsfält för verksamhetsområden och processer
Här blir det det möjligt att dokumentera proveniensen hos nytillkomna verksamhetsområden/processer. På motsvarande sätt kan man även dokumentera vart de verksamheter överflyttas som inte längre uförs i det aktuella verksamhetsområdet.

Beställ VisAlfa version 5 .

Skriv ut denna sida
©VisAlfa AB 2024